radovan

July 22, 2021

r.12.0 — cesta na pivo

když mám chuť na dobré belgické pivo, mám dvě solidní možnosti: jít do bierhuisu na knížecí, nebo jet do belgie. první možnost jsem si užil nedávno, teď byl čas na tu druhou. s kubou jsme sedli do jeho transporteru a vydali se na výlet. cílem bylo nejen pivo, ale taky návštěva starých známých míst, poznání nových částí evropy a hlavně odpočinek od každodenních starostí.

z prahy rovnou do brug. pro mě to bylo staré známé místo, protože tam jezdim na pivo už několik let. ztama jsme pokračovali do zeebrugge. to je městečko u moře, na druhém konci kanálu baudoin. na prvním konci jsou brugy. následně jsme pokračovali do oostende, kde jsme i přespali. kuba spal ve svém autě, já poprvé po asi třiceti letech spal ve stanu, vedle auta. spaní ve stanu mi připomnělo, že fakt potřebuju obytné auto. další den jsme se vydali do antverp. přespali jsme na parkovišti pro obytná auta v městečku brasschaat na okraji antverp. třetí den výletu byl ve znamení cesty domu s pár zastávkami. první z nich byl wuppertal, kde jsem se chtěl podívat na slavnou nadzemku. ano, přijeli jsme tam úterý a nadzemka jezdí jen o víkendu a ve svátky. ale ty koleje nad řekou jsou hezký i když po nich nic nejezdí. ono celkově ve wuppertalu nic nejezdilo. vlaky zkolabovaly — nejspíš v důsledku nedávných záplav — pár hodin před našim příjezdem. další zastávkou byl herkules u kasselu. netušim kde tuhle monstrozitu kuba našel. a proč ji někdo postavil. tipuju, že si autor stavby něco kompenzoval, protože herkules je naprosto epická stavba tyčící se nad kasselem. taky naprosto zbytečná. ale krásná.

následující fotky pokrývají tři dny a asi 2500 km za volantem.


brugge
zeebrugge
α7-261.jpg
oostende
α7-268.jpg
α7-287.jpg

antwerpen ↓
brasschaat ↓
α7-299.jpg
α7-302.jpg

wuppertal ↓
α7-307.jpg

kassel ↓