radovan

December 23, 2021

r.23 — 2pec

2pec — to pec — do pece, konkrétně do té pod sněžkou.

moji kamarádi, david & bára, jezdí celkem pravidelně na zimní radovánky do pece pod sněžkou. letos v zimě (leden) a letos v zimě (prosinec) mi nabídli možnost se přidat. a možnost jet teslou do sněhu se neodmítá!

při obou výletech jsem byl na sněžce. tentokrát jsem ji i viděl protože viditelnost byla víc než deset metrů. tentokrát jsem taky pochopil, proč je to tak oblíbené místo — je ztama fakt nádherný výhled jak do česka, tak do polska. a cesta přes dom śląski a luční boudu, přes úpská rašeliniště je obzvlášť působivá.

proč jsem tentokrát sněžku viděl? při obou výletech byl první den nádherný — jasno & holomráz. jenže v lednu jsem byl línej a první — jediný pěkný — den jsem prošvihl a nezbyla mi než mlha a velmi silný vítr. tentokrát jsem tu chybu neudělal a na sněžku jsme s bárou vyrazili hned. kdybychom šli o den později, narazili bychom leda na orkán s mizernou viditelnost.

r-04.jpg

👇 pro srovnání viditelnost na sněžce když jsem tam byl v lednu.
retro-1.jpg


r-13.jpg

👇 a ještě jedno srovnání s lednem.
retro-2.jpg