Ertugrul Bircan Copur

March 26, 2021

2021'den kimi albümler - 26 Mart

Selam. Genel olarak metal müzik adına çok nefis bir yıl olmuyor ama en azından son birkaç haftadır black metal adına kıpırdanmalar olmaya başladı. Elbette bu şartlarda normal üretkenliklerde azalma olması; bakalım yılın geri kalanında bizi daha heyecanlandıracak bir şeyler ortaya çıkacak mı.

Buyrun bu hafta gözüme çarpan 2021 albümlerine.

MALAKHIM - Theion (bandcamp)

İçinde adı "Hammer of Satan" olan şarkı var, bilin bakalım ne tür müzik yapıyor MALAKHIM, hahsd. Çok bir parlaklığı olmayan, çiğliği biraz olsun erken WATAIN tadında olan bir grup izlenimi aldım. Değişiksiz black metal arayışındaysanız bir göz atın.

a0776440860_10.jpg


FERRITERIUM - Calvaire (bandcamp)

Ben bu albümü dinlediğime çok fazla emindim ama geçenlerde Korhan'ın yazısını okurken bir yandan tekrar çalsın diye açayım derken kütüphanemde bulamadım, Last.fm'imde de yok hatta. Gerçeklikten şüphe ediyorum hala, bir tuhaflık var. Neyse. Fransız black metali diyeyim, yetsin. Yılın en iyilerinden şimdilik.

FUATH - II (bandcamp)

Orada burada çok övüldü diye açtım; dümdüz, özelliksiz, bayık prodüksiyonlu atmosferik black çıktı. Güzel anları var evet de bu tarz çok daha iyi yapıldı, yapılıyor. Az icra edilen bir tarz da değil. Niye bu kadar adını duymaya başladım anlam veremedim şimdilik. Adı Fuat diye mi acaba? (beklenilen şakayı da sıkıştırdım, gidiyorum)

MONTE PENUMBRA - As Blades in the Firmament (bandcamp)

Noevdia'dan babam çıksa yerim ekolünün son temsilcisi; alt şirket End All Life'tan çıkartmışlar ama olur o kadar. Portekiz'den agresif, sarmalayan black metal - epeyce de iyi icra edilmiş. To Anoint the Dead bu yıl en çok dinleyeceğim şarkılardan biri olmaya aday. Bu çizgide giderlerse yer altında isim yapmaları hiç zor değil.

WHEEL - Resident Human

Yukarısı sırf black metal doldu, biraz değişiklik olsun sonlarda. Hayvanlar gibi TOOL etkileşimli grup arıyorsunuz ama SOEN'den bıktınız mı? Buyrun WHEEL'a. Pek orijinal bir tarafı olmamakla beraber icra olarak epeyce iyi iş çıkartmışlar. Uzun zamandır bu taraklarda çok bezim olmamasına rağmen keyifle dinledim birkaç tur.

CRYPTOSIS - Bionic Swarm

VEKTOR tadında delişmen progresif bilimkurgu thrash'i bekliyordum; ama beklediğimi tam olarak bulamadım. VEKTOR hala daha heyecan verici. Bu arkadaşların pişmek için biraz daha zamana ihtiyacı var sanırım. Elbette bu demek değil ki ışık yok veya "Bionic Swarm" kötü bir albüm. Modern thrash metal sevenler özellikle atlasın üzerine.

2021 listem şimdilik şu şekilde oldu: https://world.hey.com/ebcopur/kabaca-sirali-rastgele-liste-muzik-21-2bec8a49. Sıralamalar da arada değişiyor içinde.

Unutmadan, Twitter hesabım da şu şekilde, dilerseniz beklerim.