Erik Bakker

April 15, 2024

Corrie ten Boom | Even tussendoor

Beste allemaal,

Vandaag is de verjaardag en sterfdag van Corrie ten Boom. Zij was voor mij, in mijn jeugd, een bijzondere vrouw. De meesten die onze 'even tussendoor' ontvangen, weten dat ik op jonge leeftijd christen ben geworden. De boekjes van Corrie ten Boom hebben mij altijd erg geholpen. Ze schrijft bijvoorbeeld op een eenvoudige wijze maar met veel diepgang over haar leven en hoe ze met moeilijkheden om ging.
Wat veel mensen vaak niet weten is dat zij en haar familie ook in het verzet zaten in de tweede wereldoorlog. In hun huis in Haarlem centrum werden vele Joodse onderduikers opgevangen en verder geholpen. Corrie, haar zus Betsie en haar vader hebben daar na de oorlog onderscheidingen voor ontvangen. 

Om haar te gedenken heb ik een 'in memoriam' gemaakt over haar leven die nu online staat op Youtube. Veel kijkplezier voor jezelf en....delen mag altijd.

https://youtu.be/-yROdVemOpQ

Hartelijke groet, 
Erik Bakker

About Erik Bakker

Financiële vrede | wereldburger | visionair | spreker | starter van nieuwe initiatieven | Manisch optimistisch

Volg me ook op Facebook of financielevrede.nl