Erik Bakker

August 9, 2022

Even tussendoor: de gevangenis in!

Wat er aan vooraf ging
In 2004 volgde ik binnen CAMA het traject om geordineerd te worden. Daarmee werd ik CAMA predikant in binnen- en buitenland. Een van de vragen, tijdens het opleidingstraject, die ik moest beantwoorden was, "of ik wel eens met justitie in aanraking was geweest of in de gevangenis had gezeten". Als grapje antwoordde ik toen: "Nee, maar Bijbels gezien zou dat prima zijn want de meeste apostelen hebben wel eens vast gezeten".

Een langgekoesterde wens
Nu is het echter zo ver. Ik ga de gevangenis in. Niet omdat ik iets verkeerd zou hebben gedaan maar om als geestelijk verzorger te werken in twee Limburgse gevangenissen.

Door de reis naar Jordanië ben ik weer in contact gekomen met een CAMA predikante. Zij is al jaren werkzaam binnen justitie. Ze nam contact met me op en van het een kwam het ander. Vanaf 1 september krijg ik een aanstelling binnen justitie. Joke en ik zijn daar erg blij mee om zo'n bijzondere groep mensen te mogen gaan dienen (Joke blijft gewoon thuis). 

Ik vond het wel verdrietig dat ik het werk in de fabriek moest loslaten. Gods timing is overigens wel weer wonderbaar. Het project was afgerond en ik had een moment gekozen om het af te ronden. Op Zijn moment kwam de vraag vanuit justitie in de mailbox binnen. We ervaren op een bijzondere manier Zijn leiding.

Ik weet natuurlijk nog niet hoeveel ik over dit werk kan schrijven. Zoals jullie begrijpen kan er veel niet verteld worden in verband met privacy en beveiliging. Ik zal jullie op de hoogte houden over de gebeurtenissen die wel kunnen.

Een hartelijke groet van,
Erik en Joke Bakker


About Erik Bakker

Financiële vrede | wereldburger | visionair | spreker | starter van nieuwe initiatieven | Manisch optimistisch

Volg me ook op Facebook of financielevrede.nl