Erik Bakker

November 19, 2023

Even tussendoor | Een nieuwe woning en wat ga je doen?

Beste allemaal,

Een nieuwe woning
Om maar met de deur in huis te vallen: we hebben een nieuwe woning. We hebben een mooi huis kunnen kopen in de heuvels. Prachtig uitzicht en lekker rustig. Toch zitten we op maar 10 minuten rijden van een grote plaats met alle voorzieningen. Nu nemen we de komende weken de tijd om het huis verder in te richten en van het huis een thuis te maken. We hebben het huis gedeeltelijk gemeubileerd gekocht (dat is hier gebruikelijk) dus al het noodzakelijke is aanwezig. De prijzen zijn hier trouwens ook een stuk lager dan in Nederland.
Rosa (onze schoondochter) reageerde deze week op alles wat er de afgelopen weken is gebeurd. Letterlijk zei ze: "Realiseren jullie je dat in 6 weken tijd alles is geregeld waar een ander maanden voor nodig heeft? Twee huurhuizen, nu een eigen huis gekocht maar ook NIE nummers (Spaanse BSN iets wat vaak maanden duurt voor je die krijgt), ziektekosten verzekering, auto gekocht en verzekerd etc, etc." Wij zijn in ieder geval heel blij dat alles geregeld is. De komende weken tot en met Oud en Nieuw nemen we in ieder geval wat gas terug om alles even te laten indalen. We zijn dankbaar dat het allemaal zo is gelopen! Hieronder een foto van ons nieuwe huis. Het is een twee-onder-één kap woning, het voorste deel is ons huis.

PHOTO-2023-11-05-16-24-20.jpg


Wat ga je doen?
Veel gehoorde vraag aan mij (Erik) is wat ik ga doen :-). Wij hebben altijd van erg wisselende inkomsten moeten leven en daardoor werden we "gedwongen" om goed overzicht te houden. Eigenlijk is dat al begonnen in 1993 bij de aankoop van ons eerste huis in Hoofddorp. Door de jaren groeiden we erin om onze financiën op orde te krijgen en ook anderen daarin te coachen. Een van de uitgangspunten waar we uit leven sinds die tijd is bijvoorbeeld dat we willen leven van wat we nodig hebben en niet van wat we willen hebben. Dit klinkt eenvoudiger dan het is (ga het maar eens proberen 😁). Maar als je deze vraag stelt bij de aankopen die je doet dan verandert er heel veel!

Vanaf januari 2024 wil ik gaan beginnen met een online training die ik "Financiële vrede" ben gaan noemen. Heel veel mensen in de maatschappij verlangen naar rust en vrede van binnen. Vaak is die onrust terug te voeren op hun financiële situatie, maar niet alleen dat natuurlijk. In de training komen allerlei gerelateerde onderwerpen aan bod zoals: moet ik gaan bezuinigen, hoe denk je over geld, welke smoesje verzinnen we om ons doel niet te halen, wat is geld, hoe kom ik van mijn schulden af, hoe wordt ik financieel onafhankelijk en nog veel meer. Voor deze eerste training in januari ga ik een aantal mensen benaderen omdat het een pilot is. Ik houd jullie op de hoogte via de "even-tussendoors" en Facebook.

Financiele vrede voor even tussendoor.001.jpeg


Hartelijke groet, 
Erik en Joke Bakker

About Erik Bakker

Financiële vrede | wereldburger | visionair | spreker | starter van nieuwe initiatieven | Manisch optimistisch

Volg me ook op Facebook of financielevrede.nl