Erik Bakker

December 23, 2022

Kerst 2022 | even tussendoor

Zo....en toen was het ineens alweer kerst :-). Ik werk ondertussen 4 maanden als gevangenispredikant. Het waren intensieve maanden maar wat heb ik veel geleerd. Heel veel mensen ontmoet die eigenlijk door iedereen met de nek worden aangekeken. Ik ben onder de indruk geraakt van al die mensen en hun verhalen. Ook tref je daar mensen aan die christen zijn en (soms) door één fout in de gevangenis belanden. Ook dat gebeurt. Het werk bestaat uit individuele gesprekken, groepsgesprekken en kerkdiensten leiden. Soms is het jammer dat ik niet wat meer kan en mag delen van de mooie verhalen en gebeurtenissen. Maar wel heb ik ervaren dat de Heer ook in de gevangenis mensen weet te raken.

Tussendoor zijn we eind november ook nog een week naar onze voormalige pleegzoon geweest. Hij woont met zijn Spaanse vrouw en zoontje op de Canarische Eilanden. We hebben erg genoten van dit bezoek. De hele week 24 graden, ontspannen wandelen en eten met elkaar en herinneringen ophalen. We vonden het jammer dat we weer terug moesten, zeker toen we bij aankomst in Nederland in 6 graden, wind en regen uit het vliegtuig stapten. We wilden eigenlijk meteen weer rechtsomkeert maken.

Joke is nauw betrokken bij Perron 3, het Leger des Heils project dat ik in 2016 mocht helpen opstarten. Ze zit in het kernteam en verricht allerlei hand- en spandiensten daar. Het is mooi om te zien dat het project volwassen aan het worden is. Het is en blijft bijzonder dat levens van mensen veranderen door de positieve, hoopvolle uitstraling die daar, namens Christus, verspreidt wordt.

Wil je in 2023 een digitaal bakje koffie drinken stuur dan gerust een mailtje. We spreken dan een moment af en ik stuur een Zoom link naar je. 

Voor nu willen we jullie gezegende kerstdagen wensen en mooi 2023!




About Erik Bakker

Financiële vrede | wereldburger | visionair | spreker | starter van nieuwe initiatieven | Manisch optimistisch

Volg me ook op Facebook of financielevrede.nl