Erik Bakker

June 23, 2022

Reis naar Jordanië

01cacd61-b6ed-4702-8a3f-3b426c36ce91.jpg


Zoals de meesten van jullie weten ben ik predikant binnen CAMA. CAMA is een kerkgenootschap dat wereldwijd actief is. De wereld is door CAMA in een aantal regio’s opgedeeld en wij vallen onder EMERALD regio (Europa en het Midden-Oosten).
Van 23-30 juli was er in Jordanië de EMERALD conferentie. Er waren ongeveer 80 voorgangers aanwezig vanuit alle hoeken van de regio. Speciale gasten vanuit Amerika en Australië waren ook in ons midden. Opnieuw beleefden we het bijzondere CAMA familie gevoel tijdens de conferentie. De foto hierboven was ons uitzicht van het conferentie centrum. We zaten vlakbij de grens met Israël, bij helder weer kun je dat zien liggen. 

Een paar hoogtepunten wil ik hier graag noemen:
- De leiders van zowel Rusland als Oekraïne waren aanwezig. Samen bedienden zij het avondmaal waarin ze onze eenheid in Christus wilden uitdrukken. Dat het zeer indrukwekkend was zullen jullie wel begrijpen.
- We waren met 9 Nederlanders aanwezig en dat vond ik bijzonder. We hebben goede gesprekken gevoerd, er was veel plezier onderling en we hebben nagedacht over een vervolg aan de conferentie in Nederland.
- Vooral de gesprekken met voorgangers uit Syrië, Irak en de Palestijnse gebieden hebben veel indruk op me gemaakt. Ik vind het bewonderenswaardig en inspirerend hoe deze mensen onder moeilijke omstandigheden hun geloof beleven en hun omgeving dienen!
- Wat een prachtig land is Jordanië! Wat een lieve en gastvrije mensen hebben we daar ontmoet. 
Het thema van de conferentie was: “Kerk zijn in een wereld die in verwarring is”. Dr. Stanley John nam ons mee in zijn onderzoek over de staat van onze wereld. Hij schetste een herkenbaar beeld en ook de kansen die er liggen. De belangrijkste kans is wat hem betreft dat we een andere manier van kerk-zijn in de praktijk gaan brengen. Kerk-zijn in de vorm van huiskerken maken de beste kans wat hem betreft. Mensen die mij kennen weten dat ik daar erg blij van werd. 

En natuurlijk, heerlijk eten met elkaar net als in onze huiskerken maar dan met gerechten uit Jordanië!

 
20220528_194203.jpg

Een hartelijke groet van ons,
Erik (en Joke) Bakker
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Hartelijke groet, 
Erik Bakker

About Erik Bakker

Financiële vrede | wereldburger | visionair | spreker | starter van nieuwe initiatieven | Manisch optimistisch

Volg me ook op Facebook of financielevrede.nl