Gergely Barót Kovács

March 6, 2021

Javítsd meg a UPC-s interneted 4 lépésben

Négy és fél éve költöztem olyan utcába, ahol csak és kizárólag a UPC szolgáltat internetet. Azóta élek együtt ezzel a fehér csodával:



Nem csak modemként kezdtem el használni, hanem WiFi-t is ezzel kezdtem el szórni otthon. 2020-ig úgy ahogy jól működött. Bár voltak szakadozások, ideiglenesen leszakadtak / újracsatlakoztak eszközök, ez nem volt általános. Havonta párszor ha előfordult.

Aztán jött 2020, és két jelentős változás:
  • Lett egy ún. pandémia, ami miatt teljes home-officba vonultam párommal együtt. Mindketten rendszeresen, naponta többször vagyunk konferencia hívásokban, sokszor videót is bekapcsolva.
    Ezzel hogy otthon voltunk egész nap jelentősen megnőtt az eszközök száma amik fent vannak a helyi hálón és adatot szeretnének forgalmazni.
  • Vodafone felvásárolta UPC-t és az átmenet nem volt túl "smooth". 

Nem tudom a két faktor közül melyiknek tudható be jobban, de elkezdett elviselhetetlen lenni a szolgáltatás.

Naponta többször leszakadtam a céges laptopommal a wifiről és beletelt 30-40 másodpercbe mire visszatalált.
Ez nagyon sokszor pont konferencia hívások közben történt meg, nem egyszer amikor épp én beszéltem.
A telefonjainkon és egyéb kütyükön is random belassult a net, leszakadtak a hálózatról.

A cérna akkor szakad el nálam amikor kb 100 kollégának tartottam egy online prezentációt, és a kellős közepén estem le a hálózatról.



Ez után elkezdtem cselekedni, és végig mentem lépéseken amikről mostmár tudom hogy feleslegesek voltak. Leírom őket itt most, hogy Nektek ne kelljen őket végigszenvedni:

  • Rendszeresen újra indítottam a connect boxot
  • Felhívtam az ügyfélszolgálatot (haha, igen, átlagosan kb 30-40! perc Beethoven hallgatás után vették fel), akik tanácsára végig próbáltam ezeket:
    • 2.4Ghz sugározást lekapcsoltam. Modern kütyüim vannak amik mind támogatják az 5Ghz-t, és azzal elvileg jobbnak kellett volna lennie. Nem lett.
    • Automatikus csatornaváltást kikapcsoltam, és beállítottam egy fix sávot amit ajánlottak. Ez némileg javított a helyzeten, ténylegesen csökkent a random ledobálások, belassulások száma, de még mindig elviselhetetlen szinten maradt.

Következő lépés az lett volna üsz menetrendje szerint hogy lecserélik a fehér dobozt és adnak egy Vodafone-os fekete modem/routert. 
Ezt bár többen ajánlották, de végül nem teszteltem le. Leginkább azért mert vegyesek voltak a visszajelzések. Van akinél segített, de olvastam csomó emberről akiknél ugyanúgy gondok voltak utána is.

Ez után tértem rá a megoldás útjára, aminek az alap koncepciója hogy a fehér csodára nem szabad WiFi sugárzást bízni. Kell venni egy céleszközt erre.

🎉 A siker titka. Avagy hogy javítsd meg a UPC-s netedet 4 lépésben 🎉

  1. Vegyél egy WiFi routert. Én egy TP Link Deco M4-et szereztem be. Az egyik egység nálam, a másik a párom szobájában van.
  2. Lépjél be a fehér csoda admin felületére, és kapcsold ki a WiFi funkciót teljesen Modem üzemmódba állítással.
  3. Kösd rá a routert egy UTP kábellel, és kövesd a beállítási utasításokat. A TP Link Deco egy okostelefon alkalamazással visz végig a beállítási folyamaton, szög egyszerű volt.
  4. Profit 🎉🍾

Kb 2 hete megy nálam ez a setup, és tökéletesen működik. Egyszer nem estem le semmilyen eszközzel a hálózatról, nem volt belassulás.

---

About Gergely Barót Kovács