Martijn Aslander

June 5, 2022

Tom Bihn - Onder de indruk van mijn nieuwe tas

Logo Tom Bihn.jpeg



Ik ben veel onderweg. Soms een dag, soms een paar dagen en ook wel eens wat langer. Ik neem mijn werkgereedschap en research graag mee. Dan maakt een goede tas alles uit. Door de jaren heen heb ik er heel wat verzameld.

Dit was mijn Nomad tas die ik kocht toen ik 19 was. Ergens de afgelopen jaren is ie verdwenen.


🎒 Nomad rugzak.jpg



In de afgelopen twintig jaar heb ik er een hoop uitgeprobeerd. Roltassen, duffels, rugzakken en alles ertussen. Jarenlang zwoor ik bij Crumpler. Een jaar of wat geleden kocht ik via crowdfundingplatform Kickstarter een mooie Nomatic tas, werd ik heel blij van Douchebag, een hip maar oerdegelijk merk uit Noorwegen, en werd ik door Maarten den Braber gewezen op Tom Bihn. Een designer van tassen uit Seattle dat startte in mijn geboortejaar 1972.

Tom kijkt naar tassen en opbergsystemen als een soort samenwerkend ecosysteem. Ik werd eerder al erg blij van de Snakecharmer en de Freudian slip. Grappige en gekke namen verzinnen doen ze daar graag. Sinds kort heb ik een nieuwe rugzak. De Brainbag van Tom Bihn. De Douchebag en de Nomatic deden het nog prima hoor. Maar voor drie dagen op pad én een stapel exemplaren van Ons werk is stuk waren ze te klein en zat ik met twee tassen.

De tas verraste me meer dan ik verwachtte. Hij is spuuglelijk, maar er kan verrassend veel in mee. Het draagcomfort is hoog. Maar wat echt geweldig is, is dat alle accessoires en opbergcubes en tasjes er perfect in passen. Dus in- én uitpakken, is ineens een andere ervaring. De snakecharmers en de freudianslip til je er in één handbeweging uit en al je losse spullen heb je paraat op je bureau of werktafel. Daarnaast zitten er in bijna elk compartiment O-ringen. Dat is echt een topuitvinding van ze!

F2A829F2-2700-4F10-BD25-55BE0AA17012_1_201_a.jpeg


Inmiddels heb ik wat mensen om me heen aangestoken met dit merk en ik hoor alleen maar enthousiaste reacties. De zoektocht naar de perfecte tas zal altijd blijven duren, maar dat een tas met een ecosysteem aan samenwerkende losse items the way to go is wordt me met de dag duidelijker :)








About Martijn Aslander

Technologie-filosoof | Auteur | Spreker | Verbinder | Oprichter van vele initiatieven

Momenteel vrolijk druk met Digitale Fitheid 

De leukste dingen die ik momenteel aan het doen ben: https://linktr.ee/martijnaslander en https://linktr.ee/digitalefitheidÂ