Martijn Aslander

March 5, 2021

Wat me momenteel bezighoudt

Het zijn wonderlijke en uitdagende tijden...

Mijn focuspunten momenteel:

1. Uitzoeken waarom ons werk 'stuk' is. Ik vermoed dat dat komt doordat een groot deel van de werkenden kenniswerker is geworden zonder dat we ons persoonlijk informatiebeheer en ons digitale werkgereedschap onder de knie hebben. Een boek, een interview en een documentaire erover... En hier mijn poging tot een oplossing voor werkenden en organisaties.

2. Me verder bekwamen in Webinars, Podcasts, en het gereedschap dat daarbij hoort, zoals camera's, handige knoppen, audiomixers en slimme software

3. Het verder ontwikkelen van mijn Second Brain, een digitaal exoskelet en tevens een PersonalOS. Dit alles onder de verzamelnaam Persoonlijk Kennis Management(PKM). Onthoud die term, we gaan er nog meer over horen. Inzicht van de week: de brainstorm- en samenwerkapp Miro, genoemd naar de kunstenaar

4. Lezen. Vele PDF's en artikelen op mijn killerdevice Remarkable 2, en gewoon fysiek. Handige voor uiterst leesgierige mensen als ik. Boekentip:
Sensehacking van Charles SpenceHier een artikel erover

Sensehacking explores how the senses are stimulated in nature, at home, in the workplace and at play. From the emerging science of sensory overload to technology that will change the way we perceive the world, Spence uses cutting-edge science to show how the senses interact and affect our minds.

About Martijn Aslander

Technologie-filosoof | Auteur | Spreker | Verbinder | Oprichter van vele initiatieven

Momenteel vrolijk druk met Digitale Fitheid 

De leukste dingen die ik momenteel aan het doen ben: https://linktr.ee/martijnaslander en https://linktr.ee/digitalefitheid