radovan

December 14, 2021

r.21 — čára

poprvé jsem fotil v roce 1950. měl jsem možnost sledovat skupinku lidí, kteří se snaží zdrhnout před režimem na západ — do německa. larp čára pořádal spolek rolling v lesích poblíž litoměřic. já měl tu čest fotit pátý běh této hry.

byla to dost zajímavá zkušenost. hry se zůčastnilo třicet hráčů kteří byli rozděleni do tří stejných skupin. všechny skupiny hrály tutéž hru s malým časovým posunem. při focení jsem tak mohl přecházet tam a zpět mezi různými fázemi téže hry. postavy ve hře jsou definované víceméně jen svou minulostí a je na každém hráči jak ztvární současnost — a tedy jak bude hrát hru. do hry také vstupuje dynamika mezi hráči protože svět není jednoduchý, i ve hře přišly na řadu vztahy, obchody, nebo zrady. každá skupina tak sice hrála stejnou hru, ale já měl možnost sledovat tři zcela odlišné realizace.

příklad? hráči jako uprchlíci narazili i na pohraničníky, kteří se jim v tom snažili zabránit. ve hře tak je pohraničník, který je ochotný přijmout úplatek a nechat lidi uprchnout, a převaděč, který to má zprostředkovat pro prchající skupinu. jak se pohraničník a převaděč postaví k vzájemnému obchodu? zatímco jedna výměna skončila střelbou a mrtvým pohraničníkem protože odměna nebyla adekvátní, druhá skončila zcela nekonfliktně celkem ke spokojenosti obou stran. podobně rozdílné byly ale všechny klíčové scény.

následující fotky pokrývají celou hru od zhruba devíti ráno do devíti večer. hra probíhala celou dobu a i přestávky na jídlo a odpočinek byly součástí hry. fotky jsou seřazeny tak, aby pokrývaly děj hry bez ohledu na skupiny. zachycené skupiny se tedy různě střídají.