radovan

May 9, 2023

r.47 — čarodějnice

stejně jako loni, i letos bára s davidem pořádali čarodky na své louce u sázavy (řeky) a sázavy (obce), někde na mapě hry kingdom come. princip je jednoduchý — oheň, gril, jídlo, pivo, pár lidí a spaní v autech a stanech na louce

akce to byla super. letos jsem se ale rozhodl jí trochu vylepšit a přivézt čerstvé čepované pivo. lítající výčep™, jak to adam nazval, byl v plánu už delší dobu. jen doteď nebyla žádná pořádná příležitost to vyzkoušet. přeci jen si nevezmu třicet litrů piva na večer v jednom

jak se dělá výčep na louce, kde nic není? od kuby jsem si půjčil výčepní kostku s jedním kohoutem a třicetilitrový sud krasohledu. abych do toho nevnášel zbytečně moc problematických míst, rozhodl jsem se pivo tlačit jen vzduchem a žádný plyn jsem neřešil. kostku napájela velká powerbanka s 230V zásuvkou

kostka má označený příkon 333.5 W, nicméně si z baterky nevzala nikdy víc než 200 W. tolik si brala když běžel kompresor na vzduch a kompresor chlazení zároveň. kromě vzácných dlouhých prostojů, kdy se výčep občas dochlazoval, si těch 200 W bral prakticky jen když teklo pivo. mimo to byla spotřeba čistá nula. zhruba dvanáctikilová lithiová baterka z alzy tak zvládla krmit výčep celý večer. možná by dokázala oba dny, ale bohužel vázla kalibrace a já nedokázal říct, kolik energie v baterce zbývá. ráno jsem proto radši baterku nabil z běžícího motoru. auto má svojí 230V zásuvku, ale krmí jí startovací baterie, takže je živá jen dokud běží motor. druhý večer jsme vyčepovali zbývající zhruba dvě třetiny sudu. s jedním nabitím, za zhruba litr až dva benzínu, jsem dokázal načepovat šedesát piv na místě, kde není voda, elektřina… ale tentokrát tam bylo skvělý pivo

příště beru i plyn — nejspíš ve formě bombičky do sodastreamu — ať je pivo čerstvější a ještě lepší :)