radovan

October 23, 2023

r.54 — frankfurt & südschwarzwald

ve čtvrtek státní svátek, pak sobota a neděle. byla by škoda nevzít si volno i v pátek a nevyrazit někam... pryč. ty čtyři dny jsem chtěl nějak využít, ale netušil jsem vůbec jak. naštěstí se ozval známý a nabídl pomoc. zeptal se, jestli se za ním nechci stavit na pivo. do frankfurtu. proč ne? první část plánu tedy byla jasná — jet na pivo. chvíli jsem pak hledal na mapě, kde strávit zbytek prodlouženého víkendu. k moři se mi tentokrát nechtělo. z frankfurtu je to blízko do alp, ale ty už jsem si naplánoval na další rok ve velkém. jižně (zhruba) od frankfurtu je taky schwarzwald. kopečky, lesy a má to v názvu černou barvu. to nemůže být blbý! při vejrání do map a do park4night jsem našel piknikové místo prakticky uprostřed ničeho. to bylo přesně to, co jsem potřeboval!

frankfurt

50°5'29.333"N, 8°41'46.843"E — jelikož jsem jel na pivo, bylo v plánu ve frankfurtu přespat. našel jsem místo na kraji silnice u hřbitova. nic fancy, ale na jednu noc to posloužilo dobře. v noci tam byl klid, ráno projelo sem tam auto, autobus. do centra přijatelně krátká procházka

A7408700.jpg

↑ kavárna s parkletem — tedy zahrádkou místo jednoho parkovacího místa

A7408710.jpg

↑ zjednosměrněná ulice. místo jednoho ze dvou původních pruhů parkoviště na kola, zahrádky restaurací a zeleň

A7408746.jpg

↑ naïv doporučuju. skvělý výběr dobrých piv, jídlo co si objednávali hosti kolem vypadalo taky dobře

südschwarzwald

47°41'43.077"N, 8°5'16.992"E — piknikové místo u lesíku s nádherným výhledem na krajinu. kromě pár míst na parkování nabídlo přístřešek (zajímavé bylo, že měl i zářivky, takže s prodlužovačkou se dalo svítit například z 230V zásuvky v autě), lavičky a stoly a ohniště s grilem. silnice spojuje dvě maličké vesnice, takže tam za celý den projelo asi deset aut. v noci naprostý klid a ticho. v sobotu večer přijela na kole paní z vedlejší vesnice. asi hodinu nebo dvě jsme si povídali o všem možném, pak prohlásila že musí zpět za kočkama a odjela zase tam, odkud přijela

A7408823.jpg

↑ pořád mi vrtá hlavou, jak se němci dostali k designu domů, kdy je stodola ve druhém patře. v südschwarzwaldu to bylo k vidění v každé vesnici

A7408840.jpg

↑ nejsem dost dospělý na to, abych cestou kolem nezastavil u titisee :)

A7408852.jpg

↑ autobus pražské integrované dopravy kdesi na německé dálnici