radovan

May 13, 2021

r.6.0 — simulátor camperu

nebude to tu vždy jen o camperu. fakt. jenže na konci května vracím rifter a pak budu, v lepším případě, skoro rok bez auta. v květnu jsem vylovil poslední dvě možnosti si vyzkoušet, jak mi to s camper vanem půjde. tohle je první možnost…

_A7_6413.jpg


bezkempu.cz
rozhodl jsem se přespat v autě a zároveň vyzkoušet bezkempu.cz. na mapě jsem našel nějaké místo v polích. moc jsem nehledal, takže jsem rezervoval první místo, které vypadalo že tam nepotkam žádné lidi a kde nebude žádné zázemí — ovocný sad na kraji malé vesnice asi 70 km od prahy. za 150 korun jsem tak měl noc pro sebe a svoje auto v úplný prdeli v jižních čechách.

bezkempu.cz funguje podobně jako airbnb. na webu jsem se zaregistroval, vybral místo k pobytu, zaplatil kartou a obratem dostal přesné souřadnice a kontakt na majitele sadu. pohoda. majitel ještě den před pobytem volal aby se ujistil, že to místo najdu. docela chápu, přeci jen je něco jiného hledat dům s číslem popisným a poměrně neohraničený sad mezi loukou a polem. to byl můj první poslední kontakt s majitelem pozemku. taky pohoda. po mém odjezdu majitel jen nechal pětihvězdičkové hodnocení s přáním abych se zase někdy stavil.

_A7_6425.jpg


výbava
měl jsem v plánu vyrazit po práci, přespat a dopoledne zase jet domu. v sadu jsem zaparkoval zhruba v pět odpoledne a následující den v deset jsem zase odjel. nároky na jednu noc nejsou velké, takže jsem si vzal nafukovací karimatku, spacák, trochu jídla, trochu víc piva, nůž, lžičku a hygienu. hygiena se skládala z kartáčku, pasty, trochy tekutého mýdla, toaleťáku, malého ručníku a dvou dvoulitrových pet lahví s pitnou vodou. jako bonus jsem vzal bateriové led světlo, které používám na focení. a pak mobil, ipad, foťák a 10ah powerbanku pro případ, že bych něco z toho potřeboval dobít.

powerbanku do cizích aut beru protože některá auta odpojí 12v i usb zásuvky po vypnutí zapalování, nebo krátce potom, aby šetřily baterii, která je nutná k nastartovaní motoru.

_A7_6428.jpg


a není ti zima?
s tímhle setupem je to tak na tři teplejší noci. maximálně. pokud člověk tráví v autě delší dobu, chce to sofistikovanější výbavu. největší problém je, pro mně, obvykle spaní. karimatka a spacák jsou v autě peklo. ve většině osobních aut je větší nebo menší schod mezi sklopenými sedačkami ve druhé řadě a prostorem pro náklad. karimatka tuhle nerovnost nedokáže kompenzovat. navíc většina aut má podlahu tvořenou tenkým plechem a koberečkem. a pod tím plechem to profukuje, protože spodek auta, na rozdíl od stanu, není položený na zemi. naprosto neuvěřitelně to chladí. teplotní rating spacáků v autě na levné karimatce moc nefunguje.

další problém aut je, že jsou neprodyšná. idea, že si člověk auto zadýchá a bude mu teplo, je mylná. v průměrném osobním autě má člověk do hodiny problém dýchat kvůli koncentraci oxidu uhličitého. je tedy potřeba mít pootevřené okýnko. jenže to znamená, že se interiér bude chladit. spaní v osobním autě tak při teplotách kolem nuly začíná být docela problematické.

_A7_6456.jpg


rifter camper
do riftera jsem tedy nasedal se základní výbavou na jednu noc. to auto je skvělé. má tři řady sedaček. já jsem nechal první řadu, pro řidiče a spolujezdce, netknutou. v druhé i třetí řadě jsem nechal po jedné sedačce vlevo. ta v druhé řadě sloužila jako jakási pracovní stanice a převlékárna. chvíli jsem tam vyřizoval firemní mail a slack a pak dělal code review. v noci jsem si tam taky nechal boty. levé zadní dveře byly cesta ven. sedačka v třetí řadě posloužila na pohodlné odkládání věcí, které potřebuji mít po ruce. především světlo a pivo. na pravé straně auta pak bylo místo na spaní. mezi přední sedačkou a zadními dveřmi je něco kolem 215 cm, takže nebyl problém se tam pohodlně natáhnout přestože měřim skoro dva metry.

původně jsem čekal že výklopné okno ve výklopných zadních dveřích použiju jako větrání, ale ono to nedrží pootevřené. buďto zcela otevřené, nebo zcela zavřené. pro větrání jsem tedy použil pootevřené okýnko zadních dveří. to, do kterého zrovna nepršelo.

_A7_6458.jpg


co příště?
další příležitost simulovat camper bude 18. a 19. května. tentokrát se pokusim nahradit karimatku plnohodnotnou matrací. a možná i polštářem a peřinou. k výbavě jsem taky přidal plynový vařič, konvičku, aeropress a větší nádobu na pitnou vodu. co bude další příspěvek je tedy asi jasné: bude to auto. asi naposledy v tomto roce.