Martijn Aslander

May 16, 2021

Waar laat je al je screenshots en de foto's waar je wat mee wilde doen?

Vaak nemen we genoegen dat dingen nu eenmaal zo zijn. Jullie hebben waarschijnlijk net als ik in de loop van de jaren regelmatig een screenshot op je telefoon, tablet of computer gemaakt. Iets dat je nog wilde bewaren voor later, een reminder voor iets handigs bij een project of iets waarvan je op dat moment dacht dat je het wilde aanschaffen. Dat laatste komt bij mij regelmatig voor als het gaat om boeken.  Voor je het weet is je fotobibliotheek flink vol met foto's die daar niks te zoeken hebben, maar waar je nog eventueel een opvolging aan wil geven... Maar waar te beginnen?

Miro bood een enorme uitkomst voor me. Een account is gratis en je kunt 3 borden aanmaken op Miro voor je een betaald account moet aanschaffen.  Zo'n bord kan met gemak 15.000 items bevatten (heb ik flink getest).

Je sleept gewoon de screenshots en foto's naar het bord. Vervolgens orden je ze met je muis in 'zones' die logisch voor jou zijn, zoals aanschaffen, lezen, of 'over nadenken' Dat gaat zo makkelijk en razendsnel, dat ik wilde dat ik deze tool eerder had ontdekt.

Schermafbeelding 2021-05-16 om 09.12.11.jpg


Het mooie is dat je elk object snel en makkelijk kunt 'bijsnijden' en moeiteloos snel groter en kleiner kunt maken. Ons ruimtelijk-visuele geheugen werkt daar moeiteloos mee. Handiger dan titels van bestandsnamen moeten lezen en naar mapjes moeten slepen...

Hier een impressie van mijn screenshot-archief. langzaam van chaos naar orde..:)

Schermafbeelding 2021-05-16 om 09.13.07.jpg



Doe er je voordeel mee! 

About Martijn Aslander

Technologie-filosoof | Auteur | Spreker | Verbinder | Oprichter van vele initiatieven

Momenteel vrolijk druk met Digitale Fitheid 

De leukste dingen die ik momenteel aan het doen ben: https://linktr.ee/martijnaslander en https://linktr.ee/digitalefitheid