tomson darko

March 21, 2024

Hoe niet te verdrinken in andermans perspectief

Heb je je ooit gevangen gevoeld door door de lens van iemand anders naar de wereld om je heen te kijken?

Daar heb ik snel last van.

Laat me een boek lezen over hechtingsstijlen, en ik zie overal gedrag van mensen met hechtingsproblemen.

Laat me praten met een cynisch persoon, en ik ga zelf cynisch denken.

Alles wat ik lees of hoor, schuift als een bril over mijn hersenen heen, en vervolgens ziet de wereld er zo uit.

Het is niet altijd fijn om de wereld via andermans filter te bekijken. Maar ik weet ook dat als ik stop met erover lezen, het na drie dagen weer verdwijnt.

De enige manier waarop je jezelf kunt beschermen, is letten op welke informatie je consumeert.

Sorry als ik niet altijd naar je doorgestuurde video's, memes of artikelen kijk. Het beïnvloedt me meer dan ik zou willen.

About tomson darko

Mini-essays van exact 144 woorden van tomson darko.

Zie wat ik meer doe op www.tomsondarko.nl