Martijn Aslander

April 2, 2021

Wat me deze week bezighield (week 13 2021)


5A64A4A6-DB8B-4E64-A55C-949E76409C6A_1_201_a.jpeg


Deze week voelde als vanouds... Veel onderweg (in best lege treinen). Meerdere keren op een podium, en tussendoor veel dingen die ik moest regelen. De rust van vorig jaar beviel me eigenlijk wel. Maar dingen gaan nu eenmaal niet vanzelf dus het is niet anders. Dit weekend ben ik aan het uitwaaien op Vlieland, en de zeelucht en het uitje doen me vast goed.


Wat ik deze week met jullie wil delen:

1.  Een publiek opbouwen kost tijd, soms jaren, zo schreef ik vorige week. Maar dat onze podcast 'FeuilleTon & Martijn' zo snel (na drie afleveringen) 500 luisteraars zou hebben verbaast ons hogelijk. Blijkbaar is er ruimte voor een gepassioneerd inhoudelijk kroeggesprek met rijke content. We gaan gauw weer een nieuwe opnemen. De intentie is elke drie tot vijf weken. Ik kreeg nog een standje van mijn 73-jarige moeder die vond dat er iets teveel schuttingtaal in voorkwam, maar dat heb je bij een kroeggesprek over de wereld al gauw :)

2. De vraag naar Digitale Fitheid inzichten neemt rap toe. Pensioenfonds APG wist me te vinden voor een onderzoek, ik deed opnieuw een interview met de ondernemer.nl (komt volgende week online), werd benaderd om vast te gaan bloggen voor Vodafone over Digitale Fitheid, werd geboekt door T-Mobile in juni, en had wat fijne spin-off naar aanleiding van de DHL-Sessie. Met de mensen van het A+O Fonds Metalektro had ik wat mooie gesprekken die tot leuks gaan leiden. Nog een half jaar doorploeteren en dan heb ik zakelijk de coronacrisis wel doorstaan vermoed ik.

3. Mijn persoonlijke queeste naar fysieke en mentale fitheid (naast digitale fitheid) leverde wat mooie resultaten op. Intermittent Fasting (lukt me 25 van de 30 dagen) en mijn (veel) minder alcohol-experiment pakken goed uit. Mijn gewicht is al jaren tussen de 83,5 en de 88 kg. Na wat tweaken en trainen zit ik weer op 83.5. En dat voelt lekker. Vorig jaar probeerde ik drie maanden geen alcohol te nemen, afgewisseld met drie maanden wel, en dan weer drie maanden zonder. Dat lukte bijna. Uiteindelijk dronk ik 4,5 maanden geen druppel. Zeker gezien de impact op mijn diepe slaap ging ik op zoek naar een slimmere versie ( ik ben dol op goede wijn). In 2021 doe ik het anders. Ik drink om de maand helemaal niks. En dat bevalt prima. Ik tik zelfs meerdere keren per week meer dan 4 uur diepe slaap aan. Een aanrader dus voor mensen met soortgelijke wensen.

4. Ik had een presentatie met een hoge moeilijkheidsgraad. Een duo- presentatie met een wetenschapper die proefjes doet, voor 34 klassen van groep 7 plus ouders, ondernemers en wethouders. In het Groninger Forum, met zowel mensen in de zaal maar vooral thuis. Voor het uiterst sympatieke project Adoptidee om creativiteit en innovatie tussen kinderen en bedrijven te stimuleren. Hoe lever je een goed verhaal af dat én kids én volwassenen kan boeien? Ga er maar eens aan staan als spreker. Dat liep erg goed af en smaakt naar meer. Ik bleef logeren bij een vriend en ontdekte een prachtig stuk verborgen Groningen. Met Tinyhouses, een kinderboerderij, een zwemplas op hoogte en prachtig aangelegde natuur. Tussen Vinkhuizen en de Held. Een aanrader voor als je een keer in die prachtstad bent.

5. De kop is er af! We hebben de eerste sessie erop zitten voor Binnenlands Bestuur over Digitale Fitheid. Alles zat mee. De opkomst, de locatie en ik zat er lekker in. Ik ben reuze benieuwd hoeveel ambtenaren zich gaan melden voor de 5-delige masterclass. Hier een klein stukje eruit. Over mijn nieuwste inzichten over Miro. Mijn digitale geheugenpaleis.


Dank voor het lezen. Hier is het overzicht van vorige week. (onderaan deze pagina kun je je abonneren op deze weekberichten)

Deze tools gebruik ik momenteel, en dit zijn de meest recente publicaties.

Donaties voor het ondersteunen van mijn research blijven welkom in deze coronatijd.
Alle beetjes helpen!

Fijn paasweekend en hartelijkste groet,
Martijn


E5C0254A-C8C8-4224-ADFD-BDDD7CACA5A4_1_105_c.jpeg
















About Martijn Aslander

Technologie-filosoof | Auteur | Spreker | Verbinder | Oprichter van vele initiatieven

Momenteel vrolijk druk met Digitale Fitheid 

De leukste dingen die ik momenteel aan het doen ben: https://linktr.ee/martijnaslander en https://linktr.ee/digitalefitheid