Martijn Aslander

April 9, 2021

Wat me deze week bezighield (week 14 2021)

8979F987-B048-4666-86E6-BEBFC7DD03F5_1_105_c.jpeg


Het was een stormachtige week. In vele opzichten. Wellicht lag het aan het onstuimige weer. Of aan de kosmos. Wat zeker niet hielp is dat één van de zwaarste noordwesterstormen in jaren onze tent op Vlieland verwoestte. De harde wind waaide ook nog eens vanuit een hoek die zelden voorkomt. Terwijl ik dit schrijf ben ik weer onderweg naar Vlieland om de ravage op te ruimen en een vervangende tent te plaatsen. Leuk is anders...

Wat ik deze week met jullie wil delen:

1. Zo'n week als deze had impact op me. Maar gisterochtend was ik er klaar mee. Mentale Jiu-jitsu. Dit stuk over dealen met emoties helpt. En doorgaans helpt het me om te gaan creëren. Ik kwam een prachtig artikel tegen over 7 verschillende vormen van rust. Zo had ik er niet eerder naar gekeken. En het verklaart waarom alleen slapen vermoeidheid niet perse oplost. Er zijn nog meer belangrijke vormen van rust. Handig om te weten, vooral in corona-tijd.

2. We hadden weer draaidagen voor de Schaduwacademie. De versie 2 ervan, veroorzaakt door corona loopt lekker door. Een (liefdevolle) knipoog naar de Politieacademie. Helemaal Easycratisch. Om kennis en ervaringen van politiemedewerkers schaalbaar te kunnen delen onderling. Voor medewerkers van de Politie, de Politieacademie en inmiddels ook de Rijksrecherche. Nog even en de Fiod, SBB, en de Marechaussee schuiven ook nog aan :).

3. Ik mocht een aanbevelingstekst schrijven voor een intrigerend boek over conflicten. Ik ken veel mensen die vooral praten over veranderen. Shirine Moerkerken doet het in de praktijk, en hoe. Nederlanders zijn in de regel behoorlijk conflictmijdend. Dit boek gaat je helpen om functioneel te conflicteren, om zaken beter te maken. 'Conflict eren' heet het, het komt binnenkort uit en HIER kun je het alvast bestellen.

4. We namen Aflevering 4 van onze podcast FeuilleTon & Martijn op. Meer dan een uur toffe uitwisseling over van alles. De feedback van de luisteraars is heel fijn. De show wordt snel volwassen en blijkbaar doen we iets goed. Volgens dit artikel heeft het grootste deel van de podcasts niet meer dan 3 afleveringen. Daar zijn we nu voorbij :) Keep banging the drums dus... na het weekend staat deze editie online.

5. Ik mocht het Management Team van het IVA uitdagen met mijn inzichten over Digitale Fitheid. Het is een bijna 100(!) jaar oude private businessschool voor de automotive en nautische wereld. Super om weer eens samen te werken met Joan Janssens met wie ik al een jaar of 15 af en toe fijn mag samenwerken. Wat een bijzondere plek is dat landgoed in Driebergen. En een leuke uitdaging om na te denken hoe onderwijs remote en hybride georganiseerd kan worden. De eerste kennismaking van hen met Mike Verbruggen van Videokantoor is een feit. Daar komen nog mooie dingen van! Met DigitaleFitheit.nl stappen we ook over op deze fantastische oplossing, en deze startup heeft samen met Nancy Beers een mooi experiment om het platform te prooftesten met een heus open-space festival. Met de code: "martijnvipkaart" zijn er 3 vrijkaarten te krijgen.  


Dank voor het lezen. Hier is het overzicht van vorige week. (onderaan deze pagina kun je je abonneren op deze weekberichten)

Deze tools gebruik ik momenteel, en dit zijn de meest recente publicaties.

Donaties voor het ondersteunen van mijn research blijven welkom in deze coronatijd.
Alle beetjes helpen!

Fijn weekend en hartelijkste groet, 
Martijn 

About Martijn Aslander

Technologie-filosoof | Auteur | Spreker | Verbinder | Oprichter van vele initiatieven

Momenteel vrolijk druk met Digitale Fitheid 

De leukste dingen die ik momenteel aan het doen ben: https://linktr.ee/martijnaslander en https://linktr.ee/digitalefitheid