radovan

April 25, 2022

r.27 — caddy

ve třech minulých postech jsem popsal co jsem měl za auto a co čekam od nového. na konci srpna 2021 jsem si objednal nový volkswagen caddy cargo maxi a teď to auto dorazilo. po převzetí v autosalonu v pardubicích jsem do něj udělal jednoduchou podlahu a na ní položil matraci z ikea. hotovo, čau!

plán je pochopitelně složitější a obsahuje obytnou vestavbu. jenže než se k ní dostanu, chci si ověřit například na které straně chci postel. a nechat odborně namontovat nezávislé topení. nakonec chci aby auto zůstalo nějakou dobu nedotčené pro usnadnění případných reklamací.

současná podlaha je jednoduchý sendvič: dole je pětimilimetrový mirelon který slouží jako tepelná izolace, ochrana laku nákladového prostoru a tlumení případných nárazů. celá podlaha je zatím jen položená do auta, bez jakéhokoliv kotvení. druhá vrstva je centimetrová dřevotřísková deska s broušeným povrchem na obou stranách. horní vrstvu tvoří čtvercové kusy zátěžového koberce. jednotlivé vrstvy spojuje univerzální kontaktní lepidlo (ve spreji). okraje koberce, kde jsem čekal poškození, jsem ještě přidělal kovovýma sponkama. to se týká například hran u dveří, kde jsem měl obavy, že při nastupování koberec brzy utrhnu z desky.

zátěžový koberec jako povrch podlahy chci nechat i do budoucna. sám o sobě funguje jako tepelná i hluková izolace, je měkký a téměř neustále je teplý na dotek. navíc umožňuje snadnější pohyb kočkám protože na rozdíl od pvc nebo laminátové podlahy neklouže. v současné konfiguraci taky umožňuje abych na různé krabice a nádoby nalepil suchý zip a tím zabránil jakémukoliv pohybu za jízdy.

nakonec bylo nové auto potřeba vyzkoušet. proto jsem se cestou z frýdku-místku stavil přespat v horní lipové, přímo pod slezským semmeringem.  nejlevnější matrace z ikea na podlaze není zázrak, ale osvědčilo se to. i když bylo v noci venku jen těsně nad nulou, spalo se mi dobře. ta vrstva mirelonu, dřevotřísky, koberce a molitanu matrace se ukázala jako velmi solidní tepelná izolace. v autě sice byla zima, ale v “posteli” mi bylo teplo. což mě vede k myšlence, že izolaci auta nebudu muset hrotit tak jak jsem čekal, pokud mi bude stačit pohodlí do -10 °C. což asi bude.

další testy budou následovat…