radovan

February 23, 2023

r.44 — hamburk

hamburk… mám trochu pocit, že to tu už bylo. možná dokonce několikrát! v postech s čísly 25A, 25B, 26, 28, 34, 37B a 40. mno, a teď je to tu znovu.

s kubou jsme vyrazili mým autem v pátek ráno s tím, že pátek odpoledne a sobotu budeme fotit. v neděli byl v plánu odjezd zpět do prahy. zatímco kuba spal v hostelu na reeperbahn, já si vezl vlastní postel, kterou jsem zaparkoval na náplavce u labe. musel jsem využít dvou parkovišť — jedno bylo levnější ale od sobotního poledne se tam parkovat nedalo, druhé bylo dražší, ale zcela bez omezení. na to druhé jsem se nacpal jen protože jsem drzej a mám malé auto, bylo totiž beznadějně obsazené velkými obytnými auty.

zpočátku jsem cesty do hamburku trochu litoval protože počasí nám moc nepřálo. čekal jsem aspoň občasný slunečno, ale dočkal jsem se jen nízké oblačnosti, lehké mlhy a skoro nekonečného poprchání. na slunce jsem čekal hlavně protože jsem se těšil na kontrastní fotky. ale s hnusným počasím se taky dá pracovat. nakonec jsme s kubou nastoupili do špatného vlaku a místo procházky podél labe jsme skončili v přístavu. a hnusný počasí v hnusným přístavu je prostě boží kombinace. během soboty jsem nachodil asi 25 km a pořídil pár fotek, ze kterých mám radost. aspoň dvě. přijde mi ovšem blbý postovat jen dvě fotky, tak tady máte tradiční průřez výletem. enjoy!

atmospot-226.jpg

ꜛ zima v únoru mě docela překvapila. ano, pořád v autě nemám škrabku.

atmospot-238.jpg

brewdog st. pauli. podle kuby tu začali točit piva, která vaří v berlíně, v bývalém pivovaru stone brewing. a na kvalitě piv je to znát — opět je radost to pít.

atmospot-239.jpg

ꜛ další fajn místo na craftový piva je podnik s velmi originálním názvem craft bier bar. mají třicet píp a všechna piva, bez ohledu na styl, stojí tak nějak kolem €5-6.

atmospot-241.jpg

N 53°32.72027', E 9°57.19492' — první noc jsem spal přímo na fischmarktu. a protože se zde v neděli od brzkého rána koná rybí trh, je možné tu parkovat jen do sobotního poledne. a pak zase až od pondělního rána. parkoviště má dva režimy: krátkodobé parkování je, pokud si pamatuju dobře, za €3/h a dlouhodobé za €15/24 h. ačkoliv recenze na různých místech webu varují před platbou za kalendářní den, není tomu tak a platba je za následujících 24 hodin. tedy kromě soboty, kdy je nutné mezi polednem a jednou hodinou po poledni zmizet bez ohledu na to, jak dlouho ještě platí parkovací lístek.

atmospot-248.jpg

ꜛ na téhle věci s truhlíkama pod spodní střechou je fascinující registrační značka. asi i legální s tím jezdit.

atmospot-282.jpg

N 53°32.77047', E 9°57.64215' — druhou noc jsem strávil hned vedle prvního parkoviště. tohle je inzerované jako místo přímo určené pro obytná auta a dá se zde parkovat bez omezení. cena byla €19.50. opět za 24 hodin od zaplacení. zatímco u prvního parkoviště byla toaleta (otevřená od poledne do pěti), u tohohle parkoviště nebylo vůbec nic. počítalo se že toaletu si člověk vozí v autě. což jsem tentokrát udělal a byl jsem za to hodně rád.

atmospot-283.jpg