Martijn Aslander

March 22, 2022

Wat me deze week bezighield (Week 11 2022)


F2F90293-3DCB-4716-8497-FCBB735F7716_1_201_a.jpeg



Nou, deze week telde als een halve... Ik zou even bijkomen op Terschelling, maar na een verkeerd broodje bij de veerterminal zag ik de 5 dagen erna vooral mijn bed. Dat was wel even geleden dat ik zo hard gevloerd was. Ik vermoed dat ik na de buikgriep zo verzwakt was dat ik te grazen ben genomen door omikron. Ondanks testen kwam dat niet naar boven. Gelukkig kreeg ik vanuit bed nog het een en ander gedaan en was ik op donderdag sterk genoeg om twee presentaties te kunnen geven. Ik genoot van de lentezon en van de tuin dit weekend. Zin in deze nieuwe week!

1. Het gaat goed met het boek! Vandaag staan we voor het eerst in de top 10 van Managementboek.nl, de aanvragen voor presentaties komen op gang, ik deed een leuk interview erover met het AD, en de eerste recensies van doorgaans erg kritische mensen stemmen hoopvol. De komende weken ben ik druk met de engelse vertaling, en met wat leuke ideeën voor spin-off boekjes zoals we destijds ook Kleintje Easycratie en een Beetje Nooit Af hadden. Voor de mensen die willen helpen; vraag in je lokale boekhandel of bibliotheek naar het boek. En ik spaar foto's van het boek in het wild en in de boekhandel, dus foto's zijn welkom!

2. Ik schreef al eerder over het boek The twelve week year. Eind Januari zette ik na het lezen van het boek op een aantal thema's in mijn leven wat doelen op een rijtje waarvan ik me afvroeg hoe ver ik zou komen als ik die probeerde te halen in 12 weken. Sommige flink ambitieus, sommige prima haalbaar. Ik ben nu iets over de helft. En bijna elke dag kijk ik in de ochtend en avond naar wat ik met mezelf had afgesproken. Ik ben echt enorm onder de indruk van wat een beetje extra aandacht en focus voor je doelen doet. De meeste doelen heb ik na bijna twee maanden al gehaald. Domweg door elke dag stil te staan bij hoe ik die doelen en wensen één klein stapje dichterbij kan brengen...  Een aanrader. Ben nu al benieuwd naar de volgende 12 weken en de haalbaarheid van mijn doelen. 

3. Nog even en duizend(!) mensen hebben de bèta-test ingevuld van de zelftest op Digitale Fitheid. Ik ben dol op testjes. Zo deed ik eerder de PrinciplesYou test en de Clifton-Strenths-finder. Nog even en de uitgebreide test is er. Zodra we daar genoeg data hebben vergaard hebben we een robuuste test die zinnige dingen kan voorspellen over jouw digitale fitheid, maar ook over hoe je scoort ten opzichte van anderen. En kunnen we je in een een mooi rapportje vertellen waar je wat te leren en ontwikkelen hebt en waarbij je juist anderen goed kunt helpen. Een mooi bruikbaar middel voor organisaties, maar ook voor ons bij Digitale Fitheid om mensen langs het juiste leerpad te sturen. Hard nodig ook. We haalden een paar mooie klanten binnen afgelopen weken en moeten hard aan de bak om ons team uit te breiden. 


Volgende week weer een wat langer weekbericht... 

Fijne week gewenst!
Martijn

Dank voor het lezen. Hier is het overzicht van vorige week. Onderaan deze pagina kun je je abonneren op deze weekberichten.


Wil je mijn research steunen of heb je af en toe iets over voor deze weekberichten, doneer dan hier.

Deze tools gebruik ik momenteel, en dit zijn de meest recente publicaties.

Hartelijkste groet,
Martijn

About Martijn Aslander

Technologie-filosoof | Auteur | Spreker | Verbinder | Oprichter van vele initiatieven

Momenteel vrolijk druk met Digitale Fitheid 

De leukste dingen die ik momenteel aan het doen ben: https://linktr.ee/martijnaslander en https://linktr.ee/digitalefitheid